søndag 4. august 2013

"Du gamla ,du fria" !!

"Du fjellhøøøga nord"...sier jeg bare for den svenske skatten som nylig har ankommet hjemmet:))) Det er altså den gamle lampen vi snakker om her...Lise fra Sverige var i går hos Otiilies Gårdshandel med mange av sine skatter...deriblant denne svenska skjøøøøønhet! Har ALLTID ønsket meg en slik gammel sak og i går ble ønsket oppfyllt:) Fremdeles er den inntakt,det vil si at det går an å bruke parafin i den...men om jeg tør det på denne 150 år gamle saken får vi se....
Rikt dekorert på glass skjermen og med herlig slitt,patinert understell...en orntlig beauty må jeg si...igjen:)






Gamle laken med monogram....sukk!det er vakkert det..

Klart man må gi denne vakre saken en ortntlig presentasjon når man først har fått den i hus...."mulig"den dukker opp i andre bilder etterhvert også vil jeg tro,he,he.....Hadde en strålende dag hos Bente og Lise ute i Nevlunghavn i går,og masse folk hadde også funnet veien ut til denne vakre plass. TAKK!for hyggelig prat til alle dere jeg fikk snakket med,man får bare så energi av å treffe folk som deler samme interesse og glede over slike ting. Flere herlige ting ble med hjem også men de får dere se senere...nå får vi bare nyte lampen her litt først....kjenner jeg bare må smiiile hver gang jeg passerer den i stua nå,ho,ho..Ganske småforleska tendenser her:)))) Ha en strålende søndag alle sammen!
                                KLEMMER VIBEKE

18 kommentarer:

  1. For en nydelig lampe.
    Den passet såå utrolig fint inn i interiøret ditt :)
    Denne kommer du til å få mye glede av !!

    Fin søndag til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg visste bare at den ville gjøre seg godt her og gleder meg svært mye over den alerede:)))Klem Vibeke

      Slett
  2. Åhhhhhhhhhhhhh så fin lampa!
    Och annat fint du visar!
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja i Sverige har dere mange gamle fine skatter og i går kom en av de hjem til min norske heim:)))Vakker er den!
      Klem Vibeke

      Slett
  3. Åååå grattis altså.....den er et syn!
    Så gammel og......du er en skikkelig skattejæger du min venn!
    Men så har da lampen virkelig fått et vakkert hjem og en enda vakrere dame som tar vare på og gleder seg over den.....

    Kos deg og bildene er bare helt delikate!
    Pletten i luften planten er bare sååå skjønn.....her kan jeg ikke ha den pga Cesar bare spiser den og ødelegger.....ho,ho.....
    Flott søndag søte!

    Gooood klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jag takkar, jag takkar :)))Visste jo bare at den ville gjøre seg her,så da måtte den få bli med hjem den gamle "beautyen".Kjøpte pletter i luften planten på Mester Grønn med ferdig patinert krukke....orntlig fin er den:)))Gooood klem til deg også!

      Slett
  4. Nei nå glemte jeg å si at bildet av deg var sååå skjønt atte.....

    SvarSlett
  5. Såååå fin lampe Vibeke !!! Den var du heldig med,.Du har et NYDELIG HJEM,.blir glad av å titte innom bloggen din hver dag..Og jammen ser jeg stadig vekk at vi har noen like ting !! Rart det der,.samme smak tror jeg... he he,. God søndag
    Klem fra Ingunn i Snipetorp

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen Ingunn :) Takk for i går og ja lampa blei vel lekker der den har fått sin plass i favoritthjørnet av stua:)Har skjønt vi deler samme interesse ,for vi støter jo stadig på hverandre vi,ho,ho:)Gleder meg til å ta turen til Snipetorp i år også...håper på noen nye blinkskudd av det flotte huset deres i år også jeg:))Skal du ha noe utsalg i undreetasjen i år også ? Klem

      Slett
    2. Ja jeg tenkte å selge litt lopper i kjeller´n i år!! I fjor lånte jeg den ut til "To fruer fra Hjellen" Men det hoper seg litt opp med ting&tang..Kanskje jeg ser deg da ?!

      Slett
  6. Så skjønn den lampa var! Du er flink til å finne fine gamle skatter! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er bare vakker Lene :)Tror jeg har fått meg et skikkelig skatteinstinkt for tiden....:)

      Slett
  7. Den lampen var bare urolig nydelig:) så heldig du var som kom over denne skatten:)
    Helt skjønne bilder som alltid vennen:)
    Ønsker deg en herlig uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Wow, den var nydelig! Helt fantastisk! Der var du riktig heldig ;-) Den passer jo perfekt hjemme hos deg, sååå det var nok meningen at du skulle ha den ;-)

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  9. Den lampa var vanvittig fin, passer jo supert inn hos deg!

    SvarSlett
  10. Nydelig lampe,og det flotte skapet den står på da.
    Klem

    SvarSlett
  11. Lisbeth, Notodden5. august 2013 kl. 14:20

    Fantastisk flott lampe! Heldig som fant den; Blir så glad hver jeg leser på bloggen din. Og det gjr jeg ofte. Som en sa her tidligere. Trenger ikke interiørblader når du finnes:) Klem til deg for du er søt!

    SvarSlett