lørdag 23. februar 2013

Tror jeg er.....

 BESATT av gamle stoler...for ganske så ofte er det stoler jeg alltid ender opp med når jeg er på "skattejakter". Det er bare et eller annet sjarmerende over gamle,slitte stoler å har de bein som dette fra møbelstilen fra 1920..ja da må den bare bli med hjem:)
Så nok en  gammel stol har funnet veien hit i dag......samlingen begynner å bli stor og variert nå...Ikke alle stolene er til å stole på heller...gamle og skjøre som ikke einer seg til å sitte på men veldig fine å se på.. he,he...Noe vi har litt morro med her hjemme..folk spør ofte før de setter seg"er det trygt å sitte på denne"?
 Stolsetet er trukket om av  lappestoff jeg har hatt liggende. Dette kan fint byttes ut når man vil gi stolen et annet utrykk. Nå er det den vårlige looken den har fått:)

Et nytt prosekt er igang og i dag har jeg valgt ut farger til mitt nye heklede teppe som flinke svigermor skal lage for meg...Gleder meg som en unge:))))
Med disse fargene tror jeg det kan bli et orntlig lekkert teppe....og i dag har vi valgt ut kominasjoner av alle disse lekre fargene:MORRO!!!



Så en smakebit av vårens malerier.Vi er i GANG!!!! Åh! det kjennes veldig godt:)
 Nok et godt tegn på at det går mot min absolutte favoritt tid,VÅR!
                     KLEM VIBEKE

13 kommentarer:

  1. Bilda i bloggen din er ei fryd for auget!
    Så vakkert å så inspierande..

    :)

    SvarSlett
  2. You have a very nice obsession, I like old french chairs too. I am looking forward to pictures of finished blanket. Nice weekend. Renata

    SvarSlett
  3. Jag bara älsker den stolen!!! Konstigt att jag oxå alltid drar hem en massa stolar från loppis, tur att det går och stapla vissa. Färgerna på garnet till det virkade täcket är så härliga:)) Ha en trevlig helg Vibeke och kram.

    SvarSlett
  4. Elsker selv stoler og denne ble utrolig flott og for et herlig stoff du har trukket den med:)
    Herlige bilder og nydelig sammensetninger av nydelige farger:)
    Likte også utrolig godt den grønne hyllen din:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Så flott stol! Og nydelige farger på garnet, blir sikkert et kjempefint teppe! Kan jeg spørre hvilketvgarn det er?
    Klem

    SvarSlett
  6. Bare elsker det hjertebildet med "avistrykket" som bakgrunn:)jeg tror nok at et saant maa jeg ha siden jeg hengte det andre paa soverommet!:)))klem, Torill

    SvarSlett
  7. We love this photos, very lovely!
    Have a nice sunday
    Cristina and Laura

    SvarSlett
  8. De dreiede beina på disse stolene...mhm :) Nydelige farger til teppet, forresten - er i gang med noe lignende. Så var det å finne tida da...lyset er på vei tilbake for fullt, og for en fotonerd som meg er det stas! Såeh...der går tida, altså :)

    SvarSlett
  9. Ååå så fine farger til report ditt, blir vakkert som alt annet du har:)
    Er en fryd for øyet og se bildene dine:) når blir det bok ;) hihi
    Ha en flott søndag, her silderrrr det fra takrennene...godt vårtegn<3
    Vibeke:)

    SvarSlett
  10. Hei, kjempevakre farger til teppet!! Og koselige stemningsfulle bilder med masse ideer som jeg har tenkt å ta i bruk i det gamle huset vårt.Gleder meg til neste gang vi skal dit. Kjenner at det bare kribler i vårfornemmelsen hi hi :) Klem

    SvarSlett
  11. Den stolen var jo bare elsk... :) Nydelig!!! Og det lappeteppet blir sikkert kjempeflott! :D

    SvarSlett
  12. Kan godt skjønne meg på den besettelsen;)
    Knallfin stol du viser oss idag og:)
    Så fine farger på garnnøstene,tenker det blir et nydelig hekleteppe!
    Heldig du er som har en så flink svigermor som hekler til deg:)
    Ha en fin kveld!
    Klem Caroline

    SvarSlett